Tuesday, August 23, 2011

Masalah expand preview tak berfungsi

Sebenarnya dah lama juga James masalah ni berlaku,tapi James abaikan saja sebab James fikir ia akan settle sendiri,dan akan pulih seperti biasa. Tapi,semakin James tunggu makin risau juga James dibuatnya.

Bila James klik templete designer,expand preview ni eror.Code masalah ni adalah bX-vuo623

 
Cuba korang tengok ni...

James fikir masalah ni James seorang je yang hadapi. Padahal ramai juga yang kena hadapi masalah. Semalam seorangrakan blogger kita telah mesej James dengan mengunakan rangkaian Facebook. Dia bagi James link google help.James tak juga perasan apa sebenarnya masalah blog kawan kita ni...Pastu James baca dia punya masalah..Sekali James tengok code yang dia berikan sama dengan code masalah blog James dulu.

Erm...sebenarnya masalah ni mungkin daripada salah code yang dimasukkan dalam blog ataupun mungkin disebabkan masalah daripada blogger sendiri...James cari dekat google untuk menyelesaikan masalah ni,pun tak dapat jugak.Ada orang cakap perlu letak &tpl=true dihujung link blog korang..Tak faham ke??Ok,contoh dia macam ni http://www.blogger.com/html?blogID=8641308424195836805&tpl=true. James pun ada cuba ni,tapi tak juga membantu.

Akhirnya James melakukan sedikit kajian.Setelah kajian dilakukan,baru James tahu cara untuk mengatasi masalah expand priview ini..Cara mengatasi dia macam ni,senang je ni...Korang tukar je dengan templete baru.Past dapat templete baru,apply dalam blog korang..Pastu tu,cuba korang pergi ke expand preview,dapat ke tidak berfungsi. Kalau tak dapat cari lagi templete yang lain.Kalau dah dapat balik expand preview tu,ucaplah terima kasih dengan james.





0 comments:

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service

Facebook Anak.Watan.Betong

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites