Wednesday, May 11, 2011

Antara James N "bie"

Sebenarnya sudah lama James ingin luahkan rasa hati James yang sudah lama terluka ini.Tapi disebabkan rasa malu dan juga tidak mahu memalukan “B” jadi James pendamkan saja rasa hati James ini.Tapi semakin lama James pendam,semakin menjadi-jadi dalam hati James.Tapi kali ini James nekad untuk luahkan rasa hati James ini. James memang sayang gila dengan “B” ini.Sudah beberapa bulan James sudah brek dengan “B” tpi James masih lagi tak dapat lupakan dia.
walaupun James kenal "B" dalam masa yang singkat dan perhubungan kami hanya 8 bulan namu pertemuan ini membawa seribu kenangan yang sukar untuk james lupakan

Okla, James akan memulakan cerita tentang pertemuan James dengan “B”.Kisahnya bermula dengan adegen cabar mencabar untuk dapatkan cinta dari “B”.One day,kawan James cuba untuk menackle “B”.”B”ni bekerja di kedai telefon.Kawan James ini dia pergi top-up di kedai tempat “B” bekerja.Pastu dia tinggalkan no handphone dia kat “B”.Kawan James ni suruh “B”mesej dia setelah “B” habis bekerja.Tapi “B” jual mahal dengan kawan James ini.”B” tak layan dia langsung pun.Pada petang itu, James dan kawan-kawan James yang lain lepak sama-sama di port biasa.Jadi kawan James yang cuba tackle “B”ni pun cerita yang dia sudah bagi “B” no handphone dia.Jadi setelah itu James pun menjadi risau. James pun Tanya la, “dia ada bagi respon tak?”.Kawan James ni katakan mungkin belu masa dia bagi respon. James pun mula risau.Jadi James pun plan macamana James nak tackle “B” ni.Rancang punya rancang, James pun dapat idea.Kebetulan juga pada masa itu abang angkat James nak belikan james handphone baru.Jadi Jamespun pun pergi ke tempat “B” bekerja untuk survey handphone.

Bermulanya episode yang pertama.sampai di kedai handphone tu, James tak de la terus layan dia. James pun buat cam biasa je dulu.Akhirnya James jumpa handphone baru James.Tak sangka juga pada masa tu “B” benci dengan James(pengakuan dia sendiri la sewaktu kami berdua sudah couple).Tapi tak pe…Segalanya masih baru.Makna nya semua nya masih undercontrol lagi.Kebetulan juga masa tu handphone James tak de full set accessories.Jadi James pun selalu lah pegi ke kedai handphone ni untuk tanya tentang accessories handphone James.Jadi masa ni la James ambil peluang untuk tackle dia.Jadi James pun sapa “B” lalu kami pun berbual panjang lebar.sebelum James balik ke rumah James sendiri, James pun minta no handphone dia.Mula-mula bukan main susah lagi James nak dapatkan no dia. Akhirnya James pun Berjaya ayat dia dan “B” pun bagi no handphone dia kat James.

Bermulanya episode yang kedua,Jadi petang itu James pun mesej dia.Mula-mula tak de reply..Risau juga james di buatnya.Pada pukul 6 petang baru “B” ada reply.Jadi kami pun bermesej seperti biasa.Cara bermesej pun James rancang jugak,supaya “B”tak rasa kekok dan rasa macam sudah lama kenal dengan James.Kami pun bermesej dengan rancak sekali. Dari pukul 6 petang sampai pukul 12 malam. Pada malam itu James memang banya idea.”B”tanya James nak panggil James apa. James pun katakana “kalau tak keberatan panggil je “hubby”, “B” pun setuju untuk panggil James sebagai “hubby”.Sebenarnya James nak ajak “B” keluar malam waktu tu,tapi masalah nya abang angkat James tidur dengan James pada malam itu.Pada pukul 12 malam itu,tiba-tiba abang angkat James mengalami migraine. Abang angkat James pun balik pada ke rumah dia sendiri pada malam itu juga. Jadi semua line pun sudah clear.selang 5 minit lepas abang angkat James balik ke rumah dia sendiri, James pun ajak “B” keluar malam waktu tu. “B” pun setuju untuk keluar bersama James pada malam tu. James pun pergi ke rumah dia untuk ambil diaa keluar. Pada malam tu James dan “B” pun dating di taman sebab malam dah jauh,takut nanti tersempak dengan polis yang meronda waktu malam. Malam itu kami berdua dating dengan rancak sekali. Walaupun baru je jumpa tapi rasa cam lama sudah kenal. Memang best la malam tu. James dan “B” balik pada malam itu kira-kira pukul 5 pagi. James pun hantar “B”balik ke rumah “B” sendiri.Pada malam itu memang banyak kenangan James ciptakan bersama “B”. tak sampai 5 minit James sampai di rumah James sendiri abang angkat James pun sampai untuk mengambil kakak James yang nak kerja pada pagi tu.Akhirnya abang angkat aku pun tahu aku keluar pada malam tu disebabkan aku lupa tukar pakaian.Lain pakaian yang aku pakai semasa tidur lain pula pakaian yang James pakai pada pagi itu.Jadi abang angkat James pun marahkan James kerana James keluar malam dan juga menggunakan motosikal abang angkat James yang dah tamat road-tax. Dengan ini abang angkat James pun tak benarkan James mengunakan motosikal dia lagi.Tapi sebelum abang angkat James ambil motosikal dia James memang selalu keluar dengan “B”. tapi selepas abang angkat James ambil motosikal dia dari James kami pun jarang keluar.sampai satu saat kawan “B”(perempuan) ajak “B” keluar minum. James pun suruh “B” bawa kawan “B” tu ambil James.Kawan “B” pun setuju.Kawan “B” tu pun bawa dia punya boy.Kebetulan juga boy kawan “B” tu juga kawan James.Jadi kami pun minum bersama-sama kerana kawan “B” tu ada bawa air sekali. Setelah habis kami minum James pun ajak mereka ke rumah James untuk minum disana.Kami pun balik ke rumah James dan minum disana.Pada malam itu,kami balik kira-kira pukul 6 pagi. Sejak dari itu kami pun selaliu keluar bersama.Selang sebulan lepas tu, James pun beli sebuah motosikal baru(lagenda 115). James dan “B” pun selalu keluar malam.





Tak dapat nak cerita semua…jadi James pun pendekkan cerita saja.suatu hari handphone James rosak. Jadi James pakai handphone “B” yang satu lagi. Setelah handphone James siap, James dan “B” pun bertukar handphone lagi.Tiba-tiba “B” baca mesej James yang tinggal di handphone “B”. jadi “B” pun tahu yang James curang dengan “B”.sebenarnya perempuan yang dengan James mesej itu adalah couple lama James.Hubungan kami berdua dah tak beberapa clear lagi.Pada malam itu “B” cukup frust dengan James.”B” pun menangis depan James. James pun cuba tenangkan “B”Akhirnya hubungan James dengan “B” dapat dieruskan seperti biasa.
Beberapa lama selepas itu aku pun perkenalkan “B” kepada keluarga angkat James dan kawan-kawan James yang lain.Setelah “B” kenal rapat dengan keluarga angkat James,kami pun sering bermalam disana. James dan “B” seringkali minum dengan kawan-kawan dan keluarga angkat James.”B” pun menjadi semakin rapat dengan kawan-kawan James. Hamper semua kawan James “B” kenal.
Pada suati hari,James berkenalan dengan seorang awek di Facebook.Actually James dan dia ni buka couple cuma kawan biasa sahaja.””B” pun sangka James curang dengan “B” satu kali lagi.sejak dari itu James dengan “B” seringkali bergaduh.Pada suatu malam James dengan “B” bergaduh besar. James pun pura-pura balik rumah James.Tapi James saja je nak uji “B”. Selang 5 minit selepas itu James pun balik lagi ke rumah keluarga angkat James. James pun cari “B” kat tempat tidur kamiberdua,tapi “B” takde.Tiba-tiba James lihat “B” sedang menangis di meja makan. James pun pujuk “B”.Pada malam itu “B” pun ok saja.Pada malam yang seterusnya,aku dan “B” tidur lagi di rumah keluarga angkat James.Tapi pada malam itu, “B” tidak tidur bersama James. James pun mula marah dan cuba kejutkan “B” supaya “B” tidur bersama James.Tapi “B” tak mahu.Pada kesokkan harinya, James pun mengambil “B” seperti biasa.sedang James dan “B” balik,”B” cakapkan dia ada sesuatu nak bagitau James. James pun bawa “B” ke tempat Jamesdan “B”selalu lepak dulu.”B” pun memulakan percakapan dia.padahal “B” nak ajak James break.Pada saat itu,air mata James pun turun.tak pernah sebelum ini James mengeluarkan air mata kerana wanita.Inilah pertama kalinya.Memang sedih rasanya. James pun cuba pujuk “B” supaya hubungan kami dapat diteruskan.Tapi “B” pun tetap juga mahu brek dengan James.Akhirnya, James terpaksa akur dengan kehendak “B”.Adegen pujuk memujuk dan juga tangis menangis ini berlangsung dengan lamanya. “B” pun turut menangis.Setelah James akur dengan keputusan “B”, James pun hantar “B” untuk mengambil pakaian dia.”B” dan James disuruh oleh mumy angkat James untuk bermalam.Disebabkan masih lagi bersedih,aku terus masuk bilik dan menangis pada masa itu.Ada juga masa nya “B” menjenguk aku.Setelah beberapa kali “B” menjenguk James,”B” pun tidak lagi menjenguk James.Memang James tak dapat nak lalui ini semua..Pada malam itu James balik ke rumah James sendiri.Minyak moto James pun habis.Terpaksa juga James suruh kawan James hantar James balik ke rumah. James pun berpesan kepada kawan James ini supaya dia hantarkan “B” balik pada keesokan paginya.Pada malam yang seterusnya, James cuba mencari “B” dalam keadaan hujan.Tapi James tak jumpa “B”. James pun berbincang dengan kakak “B” supaya dia menolong James.Tapi jawapan “B” tetap juga sama


Setelah itu James pun pergi ke Miri untu melupakan semuanya.Belum sampai seminggu James sampai di Miri,kakak “B” mesej James dan bertanyakan “B” ke mana. James cakapkan yang James tak tahu. James akan mencari kemana “B” pergi.Akhhirnya James mendapat tahu bahawa “B”” bermalam di rumah keluarga angkat James.”B” juga ada couple baru untuk mengantikan tempat James.Padahal couple “B” itu adalah kawan James yang bersama dengan James berebut untuk mendapatkan cinta dari “B” dan juga yang James suruh untuk menghantar “B” balik tadi.Tak sangka juga James kawan James ini sangup mengkhianati James.
Kini di kepala James, James akan membenci kawan James itu dan juga tak James sangka “B” sangup menjadi “public toilet”,sapa-sapa je boleh pakai.
Walaupun James sayang kat “B”,James tak dapat nak kembali kepada “B” lagi kerana “B” sudah jadi “public toilet”Tapi sampai sekarang Jamestak dapat nak lupakan “B”
Tak lama lagi James akan balik ke kampong,macamana James nak berhadapan dengan “B” dan juga kawan James yang mengkhianati James ini.
Setakat ini saja lah kawan-kawan untuk minggu ini.

0 comments:

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service

Facebook Anak.Watan.Betong

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites