Thursday, July 28, 2011

Harimau kecundang di tanggan Singa

Semalam lepas James tengok video kat laptop James,James pun nak buat kopi.Terasa haus juga tekak James lepas tengok video...Sementara tunggu air masak tu,James pun tengok tv sekejap...Lepas habis berita jam 8,James pun tengok Tv1.Cun-cun pulak siarang langsung Malaysia lawan Singapura masa tu....

Jadi James pun tengok Malaysia main sampai minit ke 90.Pada awal lagi James memang akan menyanka Malaysia akan kalah memandang Malaysia tidak mendapat apa-apa pada 45 minit pertama..Sedangkan Malaysia memerlukan sekurang-kurangnya 2-0 untuk mengalahkan singapura.Lagi satu yang James dapat lihat daripada perlawanan ini.Semasa siaran langsung nie diadakan,banyak sangat kekasaran yang berlaku.kalau tak silap aku,ada 5 kad kuning dilayangkan pengadil waktu ni....Penjaga gol Singapura pula dilayangkan kad kuning kerana cuba melenggahkan masa memandangkan kedudukan seri 1-1 pada hujung minit ke 80.Satu lagi pekara,penyokong pun turut masuk campur waktu Malaysia cuba melayangkan free kick kepada Singapura.Penyokong telah mengunakan laser untuk menyilaukan mata penjaga gol singapura....

Walaubagaimana pun,James tak nak lah komen banyak ke atas skuad negara sendiri..Walaubagaimanapun,cuba kita baca laporan yang disediakan Rosdi dan Azlan Muhammad Zain dari berita sukan metro....

KEHADIRAN kira-kira 90,000 penyokong gagal membangkitkan semangat Harimau Malaya untuk memadamkan kelebihan dua gol Singapura pada aksi timbal balik di Stadium Nasional Bukit Jalil semalam.
Skuad kendalian ketua jurulatih negara, Datuk K Rajagobal sekadar mencatatkan keputusan seri 1-1 sekali gus membolehkan negara jiran itu mara ke pusingan ketiga kelayakan Piala Dunia 2014 zon Asia dengan agregat 6-4.

CERIA...penyerang Safee Sali (kiri) berjaya menjaringkan gol mendahului pasukan Singapura pada masa kedua, semalam



Ketiadaan kapten negara, Mohd Safiq Rahim yang dilayangkan kad merah jelas memberi kesan kepada jentera tengah skuad negara apabila penggantinya, Ismail Faruqi Ashari gagal mencorakkan sebarang gerakan berbahaya untuk barisan depan negara diketuai Mohd Safee Sali yang dilantik sebagai kapten malam semalam.
Malah Ismail Faruqi dilihat gagal bergandingan dengan baik bersama Amar Rohidan untuk menguasai bahagian tengah membolehkan lawan bebas mengatur serangan ke kubu negara yang dikawal Khairul Fahmi Che Mat dan keadaan bertambah parah apabila tonggak pertahanan tengah berpengalaman, Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak dikeluarkan pada minit ke-22 kerana kecederaan.

Harimau Malaya seharusnya berterima kasih kepada penjaga gol Kelantan itu apabila menyelamatkan beberapa percubaan berbahaya lawan terutamanya percubaan jarak dekat Qiu Li pada minit ke-10 serta sepakan percuma Mohamad Shaiful Esah Nain pada minit ke-38.

Skuad negara juga sebenarnya mempunyai peluang awal untuk membuka jaringan namun rembatan lemah S Kunanlan dalam kotak penalti pada minit keempat berjaya diselamatkan penjaga gol lawan, Mohamad Izwan Mahbud. Walaupun menyedari kepincangan dalam skuadnya pada babak pertama, Rajagobal masih menaruh kepercayaan kepada kesebelasan pemain yang sama di awal babak kedua sekali gus meyaksikan Aleksandar Duric dan rakan-rakan terus menguasai permainan.
Gol semangat yang ditunggu akhirnya tiba menerusi rembatan penyerang Pelita Jaya, Mohd Safee Sali pada minit ke-57 untuk merapatkan kedudukan 5-4 secara agregat selepas Singapura mencatatkan kemenangan 5-3 di Stadium Jalan Besar, Sabtu lalu.

Namun gol yang membakar api perjuangan pemain negara itu segera dipadamkan Singapura pada minit ke-72 apabila Shi Jiayi akhirnya berjaya menewaskan Khairul Fahmi untuk menyamakan kedudukan.


****************************************************************

P/s:kepada skuad negara Malaysia,janganlah kita menjadi kekalahan ini sebagai
kelemahan kita,tapi jadikanlah kekalahan ini sebagai pendorong kejayaan kita kerana setiap kemenangan bermula dengan sebuah kekalahan..

Fuyoh....lawa juga khidmat nasihat yang ku bagi ni....hahaks,.....

0 comments:

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service

Facebook Anak.Watan.Betong

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites