Tuesday, September 27, 2011

Kata Kata Pelik Dari Orang Orang Yang Terkenal

Sebelum ayat menjadi kata,sebelum kata menjadi bicara,James ini mengucapkan terima kasih kepada sahabat-sahabat kalian kerana sudi memberikan kerjasama dalam menjadi follower blog James...Chehwah...Apasal pulak James hari ini buat posting formal sangat..Macam mempengerusikan Mesyuarat je ni...Hehhheh...Jika dilihat dari usia,memang James masih muda...Tapi tanggungjawab James dalam kerja amat penting.Dalam usia semuda ini James telah terlibat dengan pelbagai function anjuran kerajaan.Sampaikan gambar James terkeluar dalam akhbar Borneo PostTak sangka juga James yang James ni boleh melakukan pekara seperti ini.

Semalam James telah dibawa oleh Pegawai Daerah untuk menjadi hakim sempena program Reggata di Marudi..Erm..James ada cuba untuk membuat bantahan untuk menjadi hakim.Alasan James adalah kerana James tidak mempunyai pengalaman.tapi alasan James tidak dapat Pegawai Daerah terima.Nak tak nak terpaksa juga bekerja padi hari jumaat ni sampai hari Ahad.Aduh,dah la Sultan Brunei,Tuan Yang Terutama Negeri Sarawak,Pehin Sri Abdul Taib Mahmud,Tan Sri Alfred jabu Ak Numpang dan lain-lain datang sini.Busy la ni nanti.

Berbalik kepada topik James tadi,kata-kata yang dikeluarkan oleh orang-orang yang terkenal ini sangat pelik.Memang jarang sekali kita mendengar orang menuturkannya.jom kita lihat kata-kata pujanga dari orang-orang yang terkenal ini.

Mark Twain,Penulis :Saya tidak suka dengan pergaduhan. Bila saya memiliki musuh, saya akan memaafkannya, mengajaknya ke tempat yang sunyi, baru membunuhnya di sana.

Ann Landers,Kolumnis :Satu dari empat orang di dunia ini mengalami gangguan jiwa. Bila tiga orang yang Anda kenal baik-baik saja, berarti Andalah yang mengalaminya.

Zsa Zsa Gabor, Aktres :Saya adalah penjaga rumah yang hebat. Setiap kali saya meninggalkan seorang lelaki, saya selalu berhasil memiliki rumahnya.

Henry Ford,Pengasas Ford Motor :Berpikir adalah pekerjaan terberat, kerana itulah sedikit sekali orang yang mahu menggunakan otaknya.

Alexander Dumas the Younger, usahawan :Bisnes ? Caranya mudah sahaja: gunakan saja wang milik orang lain.

Angie Dickinson, Aktres :Saya berpakaian agar dilihat wanita, dan menanggalkan pakaian agar dilihat lelaki.

Albert Einstein,Ahli Fizik :Memahami cukai adalah hal yang paling susah untuk dipahami di dunia ini.

Samuel Goldwyn, Produser Film :Saya tidak mahu dikelilingi orang yang bermental 'yes-man'. Saya ingin orang yang mengatakan kebenaran meskipun setelah itu saya akan memecatnya.Kita membayar gajinya terlalu besar,malangnya lagi dia layak menerimanya.

Roberto Goizueta, Pemimpin perusahaan Coca Cola :Musuh-musuh kita adalah kopi, susu, teh dan air putih.

John Paul Getty, jutawan :Bila Anda berhutang 100 Dollar, andalah yang pening. Tapi bila Anda berhutang 100 juta Dollar, bank pula yang akan pening.

Herbert Hoover, Presiden US ke -31 :Berbahagialah generasi muda, kerana merekalah yang akan mewarisi hutang bangsa.

Anatole France, Penulis :Buku sejarah yang tidak mengandungi kebohongan pastilah sangat membosankan.

Woody Allen,Sutradara Film :Ternyata bertemu penjual insurans jiwa adalah lebih buruk daripada kematian itu sendiri.

T.S. Eliot,Penulis :Penulis yang masih muda, meniru. Penulis yang sudah berpengalaman, mencuri idea.

Agatha Christie, Novelis Misteri :Kolektor barang antik adalah suami yang paling baik, kerana semakin tua istrinya, semakin dia mencintainya.

Alfred Hitchcock, Sutradara Film Misteri :Saya tidak pernah berkata bahwa para aktor adalah lembu. Saya hanya berkata mereka harus diperlakukan seperti lembu.

Alan King, comedian :Bila engkau ingin belajar tentang cinta dan kesetiaan, maka engkau harus membaca dua buku yang berbeza.

Anatole France, Novelis :Jangan pernah meminjamkan buku kerana tidak akan pernah dikembalikan. Buku-buku di perpustakaan saya semuanya adalah hasil pinjaman.

Voltaire,Ahli Falsafah :Apabila kita bicara soal wang, maka semua orang sama agamanya.

D.H. Lawrence,Penyair :Hasil dari kerja adalah wang. Hasil dari wang adalah lebih banyak wang. Hasil dari lebih banyak wang adalah persaingan yang ganas. Hasil dari persaingan yang ganas adalah dunia yang kita diami ini.

Lyndon B. Johnson, Presiden US ke-36 :Apabila dua orang selalu sepakat dalam segala hal, itu berarti cuma satu orang sahaja yang berpikir.

Robert Neville, Aktor :Hidup bersama orang suci ternyata jauh lebih melelahkan daripada menjadi orang suci itu sendiri.

Charles de Gaulle, Presiden Perancis Pertama :Ahli Politik tidak pernah percaya akan ucapan mereka sendiri, kerana itulah mereka sangat terkejut bila rakyat mempercayainya.

Thomas Alva Edison, Penemu :Banyak orang yang percaya bahwa suatu hari dikala mereka bangun dari tidur, mereka sudah menjadi kaya. Sesungguhnya mereka sudah separuh benar karena mereka memang telah bangun dari tidur.

James Baldwin,Penulis, Aktor :Semua orang memuji-muji surga, tapi tidak ada orang yang mahu pergi ke sana sekarang juga.

Don Marquis,Kolumnis :Orang yang munafik adalah orang yang berkata … "hoi, siapa yang tidak pernah munafik".

Benjamin Franklin, Negarawan :Orang yang pandai meminta-minta maaf, jarang sekali pandai melakukan hal-hal lain.

Joseph Stalin, Pemimpin Politik :Kematian satu orang adalah tragedi, kematian jutaan orang adalah statistik.

Will Rogers,Pelawak,Politik :Politik itu mahal, bahkan untuk kalah pun kita harus mengeluarkan banyak wang.

Adolf Hitler,Pemimpin Nazi :Alangkah beruntungnya kerajaan bila rakyatnya tidak boleh berpikir.Aku tidak perlu berpikir kerana aku adalah pegawai kerajaan.

Clement Attlee, Perdana Menteri Inggris : Demokrasi adalah pemerintahan yang diisi dengan banyak perbincangan, namun demokrasi hanya berguna bila engkau mampu membuat orang lain menutup mulut.

0 comments:

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service

Facebook Anak.Watan.Betong

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites